Η Καλλιρρόη Λινάρδου είναι επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Θεωρίας & Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με γνωστικό αντικείμενο Ιστορία Τέχνης του Βυζαντίου και του Δυτικού Μεσαίωνα. Κατέχει πτυχίο (1993) στην Αρχαιολογία από το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Masters of Arts, 2000), Ύστερη Αρχαιότητα & Βυζαντινές Σπουδές, King’s College, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία, και διδακτορικό (PhD, 2004), Βυζαντινή Τέχνη, Institute of Archaeology and Antiquity, Centre of Byzantine, Ottoman and Modern Greek Studies, University of Birmingham, Μεγάλη Βρετανία. Έχει λάβει τις ακόλουθες διακρίσεις: υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη, του Arts and Humanities Research Board (A.H.R.B.) της Βρετανικής Ακαδημίας, του Stanley J. Seeger Κέντρου Ελληνικών Σπουδών, Princeton. Από τον Ιούνιο του 2010 διδάσκει Ιστορία της Τέχνης του Βυζαντίου και του Δυτικού Μεσαίωνα ως μέλος ΔΕΠ στο Τμήμα Θεωρίας & Ιστορίας της Τέχνης. Από το 1994 είχε απασχοληθεί ως συμβασιούχος αρχαιολόγος πεδίου σε περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ από το 2006 έως το 2009 είχε διδάξει ως Λέκτορας (Π.Δ. 407/1982) σε διάφορα Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας Βυζαντινή τέχνη και πολιτισμό. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μελέτη των μεσαιωνικών εικονογραφημένων χειρογράφων. Στις δημοσιεύσεις της περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  • Leslie Brubaker and Kallirroe Linardou, eds, Eat, Drink, and Be Merry (Luke 12:19) – Food and Wine in Byzantium, Papers of the 37th Annual Spring Symposium of Byzantine Studies, in Honour of Professor Α.A.M. Bryer (Aldershot, 2007)
  • ‘The Kokkinobaphos manuscripts revisited: the internal evidence of the books’, Scriptorium, 61/2 (2007), 384-407
  • ‘New visions of old meanings: Parisinus Graecus 135 and some anti-Latin visual implications’, in Angeliki Lymberopoulou, ed., Images of the byzantine world. Visions, messages and meanings. Studies presented to Leslie Brubaker (Aldershot, 2011), 169-184
  • ‘An Alternative to Illustration. Marginalia figuratα in codex Coislin 88 of the Bibliothèque nationale”, Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας 34 (2013), 285-300
  • ‘Imperial impersonations. Disguised portraits of a Komnenian prince and his father’, in A. Bucossi and A. Rodriguez Suarez (eds), John II Komnenos Emperor of Byzantium: In the Shadow of Father and Son (London, 2016), 155-182
  • ‘Mirroring the Face of God. The Challenge of the “Invisible Face” and the Metropolitan Crucifixion ivory’, in L. Diamantopoulou and M. Gerolemou, eds, Mirrors and Mirroring from Antiquity to the Early Modern Period (London, 2020), 177-187

 

Αναλυτικό βιογραφικό 

Curriculum Vitae 

Ιστοσελίδες:

Academia: Kelly (Kallirroe) Linardou (academia.edu)

Google Scholar: ‪Kallirroe (Kelly) Linardou - ‪Μελετητής Google

Research Gate: Kallirroe Linardou (researchgate.net)

 

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: [εκκρεμεί]

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.:  [εκκρεμεί]

 

Kallirroe (Kelly) Linardou

Kallirroe Linardou is an Assistant Professor in the History of Byzantine and Medieval Art, teaching as a faculty member in the Department of Theory & History of Art, Athens School of Fine Arts, since 2010. She is a graduate of the Department of History & Archeology, University of Ioannina (1993). Her postgraduate and doctoral studies were undertaken in Great Britain: MA in Late Antique and Byzantine Studies, King’s College, London (2000), and Ph.D. in Byzantine Art, Institute of Archaeology and Antiquity, Centre of Byzantine, Ottoman and Modern Greek Studies, University of Birmingham, Great Britain (2004). During her postgraduate studies and beyond she has been a recipient of the following scholarships and fellowships: Foundation of State Scholarships (IKY); A.G. Leventis Foundation; Arts and Humanities Research Board (A.H.R.B.) of the British Academy; Stanley J. Seeger Center of Hellenic Studies, University of Princeton. Earlier in her career she has been employed under contract as a field archeologist by the Greek Ministry of Culture. Her specialty is byzantine illustrated manuscripts and she has published variously on this topic; she is currently preparing an anthology of papers dedicated to Byzantine illustrated manuscripts (in Greek).

  • Leslie Brubaker and Kallirroe Linardou, eds, Eat, Drink, and Be Merry (Luke 12:19) – Food and Wine in Byzantium, Papers of the 37th Annual Spring Symposium of Byzantine Studies, in Honour of Professor Α.A.M. Bryer (Aldershot, 2007)
  • ‘The Kokkinobaphos manuscripts revisited: the internal evidence of the books’, Scriptorium, 61/2 (2007), 384-407
  • ‘New visions of old meanings: Parisinus Graecus 135 and some anti-Latin visual implications’, in Angeliki Lymberopoulou, ed., Images of the byzantine world. Visions, messages and meanings. Studies presented to Leslie Brubaker (Aldershot, 2011), 169-184
  • ‘An Alternative to Illustration. Marginalia figuratα in codex Coislin 88 of the Bibliothèque nationale”, Δελτίον της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας 34 (2013), 285-300
  • ‘Imperial impersonations. Disguised portraits of a Komnenian prince and his father’, in A. Bucossi and A. Rodriguez Suarez (eds), John II Komnenos Emperor of Byzantium: In the Shadow of Father and Son (London, 2016), 155-182
  • ‘Mirroring the Face of God. The Challenge of the “Invisible Face” and the Metropolitan Crucifixion ivory’, in L. Diamantopoulou and M. Gerolemou, eds, Mirrors and Mirroring from Antiquity to the Early Modern Period (London, 2020), 177-187

IMG 1169

Ο Κώστας Ιωαννίδης είναι αναπληρωτής καθηγητής θεωρίας και κριτικής της τέχνης στην ΑΣΚΤ. Έχει δημοσιεύσει μελέτες πάνω στην ιστοριογραφία και την κριτική των εικαστικών τεχνών και της φωτογραφίας σε συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά. Επίσης τα βιβλία Σύγχρονη Ελληνική Φωτογραφία: Ένας Αιώνας σε Τριάντα Χρόνια (futura, 2008) και μαζί με την Εμμανουέλα Κάντζια το Τρεις εν Πλω (ΜΙΕΤ, 2018). Το πιο πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο Μία “Υπερόχως Νόθος Τέχνη: Ποιητικές της Φωτογραφίας. Τέλη 19ου-αρχές 20ού αιώνα (futura, 2019) απέσπασε (ομόφωνα) το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας στην κατηγορία “Δοκίμιο-Κριτική”. Υπήρξε υπότροφος του ΙΚΥ, του Ιδρύματος Fulbright (εκπονώντας έρευνα στα αρχεία του ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης και του Rockefeller Archive Centre για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις στο πεδίο του πολιτισμού κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου). Το καλοκαίρι του 2022 ήταν υπότροφος του Clark Art Institute (ΗΠΑ) όπου συνέχισε την έρευνά του πάνω σε ένα υλικό των Γενικών Αρχείων του Κράτους με φωτογραφίες κρατουμένων από τις Κεντρικές Φυλακές της Σμύρνης (1919-1922). Είναι επιστημονικά υπεύθυνος στο ερευνητικό πρόγραμμα ΤΕΧΝΟ-ΛΟΓΙΑ, μέλος της Γ.Σ. του ΕΛΙΔΕΚ.

Kostas Ioannidis is Associate Professor of Theory and Criticism at the Athens School of Fine Arts. His essays have appeared in numerous scholarly volumes and journals. His publications include the books Contemporary Greek Photography (Σύγχρονη Ελληνική Φωτογραφία, futura & Thessaloniki Museum of Phtography, 2008) and Three at Sea (Τρεις εν Πλω, MIET, 2018) a book he co-authored with Emmanouela Kantzia. More recently he published the book An exquisitely hybrid art: poetics of photography in the late 19th and early 20th century (Μια “Υπερόχως Νόθος Τέχνη”: Ποιητικές της Φωτογραφίας. Τέλη 19ου- αρχές 20ού αιώνα, futura, 2019) with which he was awarded the State Award for Essay and Criticism (2020). As a Fulbright Scholar (2013) he has done research in the MoMA (NYC) and in the Rockefeller Archive Centre archives on the issue of Greek-USA cultural relationship during the Cold War. Over the past three years he has been conducting research on a body of photographs of prisoners held in the Smyrna Central Prison (1919-1922), a research he continued as a Fellow of the Clark Art Institute (USA) during the summer 2022. Ioannidis is the principal investigator of the research programme TECHNO-LOGIA and a member of the General Assembly of HFRI (Hellenic Foundation for Research and Innovation).

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

Curriculum Vitae

Ιστοσελίδες:

https://independent.academia.edu/%CE%9A%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%99%CE%94%CE%97%CE%A3/Papers

https://indexical.gr

htt ps://techno-logia.gr

 

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Δίπλα από την αίθουσα Διδακτικής της Τέχνης

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Φαίη Ζήκα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και Αντιπρύτανις Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης της ΑΣΚΤ. Διδάσκει επίσης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών (ΜΕΤ) και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης (ΜΕΘΙΣΤΕ) της ΑΣΚΤ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τις αισθήσεις και το χρώμα, ζητήματα ταυτότητας και φύλου, τη σχέση τέχνης και φύσης, τα νέα μέσα και τις καλλιτεχνικές τους εφαρμογές, τη σχέση της φιλοσοφίας με τις τέχνες και τις επιστήμες. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και σε καταλόγους εκθέσεων. Η μονογραφία της Απορία τέχνες και σκέψεις κατεργάζεται κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα (2018). Έχει επιμεληθεί το βιβλίο του David Batchelor Χρωμοφοβία (Άγρα, 2013), τον κατάλογο της έκθεσης Απουσία (Νήσος, 2013) και τη συλλογή κειμένων Τέχνη, Σκέψη, Ζωή: Η αισθητική φιλοσοφία του Αλέξανδρου Νεχαμά (Οκτώ, 2014). 

 

Αναλυτικό Βιογραφικό


Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Απέναντι από το αμφιθέατρο De Chirico

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Παναγιώτης Σ. Πούλος είναι Καθηγητής Φιλοσοφίας και Αισθητικής και Πρόεδρος στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Σπούδασε Φιλοσοφία και Τυπική Λογική στο Παρίσι και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στη Φιλοσοφία με αντικείμενο: «Λογοτεχνία και Φιλοσοφία: το status της χρονικότητας στην οικοδόμηση του έργου του Μαρσέλ Προυστ», με επόπτη καθηγητή τον Pierre Macherey. Εργάστηκε ως εντεταλμένος βοηθητικής διδασκαλίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Μαθηματικών και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Παρίσι-Χ-Nanterre (1977-1981) και δίδαξε στη συνέχεια λογοτεχνική μετάφραση στο Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (CTL) του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης και Επιστημών του Ανθρώπου (ΕΚΕΜΕΛ), του οποίου υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη. Από το 2007 μέχρι σήμερα, είναι Πρόεδρος της Επιτροπής ακαδημαϊκής εποπτείας της Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ. Έχει διδάξει Ιστορία της Φιλοσοφίας και της Αισθητικής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2001-2003), στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2001-2006), στο Α.Π.Θ. (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, 2001-2002, 2003-2004), και διδάσκει από το 2004 μέχρι σήμερα τα μαθήματα «Εισαγωγή στη Φιλοσοφία και την Αισθητική», «Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών», «Φιλοσοφία/Αισθητική», «Τέχνη και Φιλοσοφία», «Θεωρία και μαθητεία της Τέχνης», στα δύο Τμήματα της ΑΣΚΤ (Εικαστικό και Θεωρητικό), σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Υπό την επιστημονική του διεύθυνση κυκλοφορεί η πρώτη ελληνική έκδοση του μυθιστορήματος του Μαρσέλ Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο (7 τόμοι, 1998-2018), με επίμετρα και σημειώσεις. Η μετάφραση του έκτου τόμου του μυθιστορήματος (Η Αλμπερτίν αγνοούμενη, 2014) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (2015). Έχει διευθύνει την έκδοση του διεπιστημονικού συλλογικού τόμου Περί κατασκευής (1996), της μελέτης των J.-P. Cometti, Roger Pouivet και Jacques Morizot Ζητήματα αισθητικής (2005), της ανθολογίας 15 κειμένων Αισθητικής και Θεωρίας της Τέχνης με τίτλο Έννοιες της τέχνης τον εικοστό αιώνα (2006), του τόμου με επιμέλεια του Eric Karpeles Η ζωγραφική στο έργο του Προυστ (2008) και της μελέτης του Richard Wollheim Η τέχνη και τα αντικείμενά της (2009), με σημειώσεις και επιλεγόμενα. Παράλληλα, έχει συνεπιμεληθεί το αφιέρωμα του περιοδικού του Διεθνούς Κολλεγίου της Φιλοσοφίας Rue Descartes (τχ. 51, 2006) στο σύγχρονο ελληνικό φιλοσοφικό στοχασμό. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε συλλογικούς τόμους και περιοδικά (Εντευκτήριο, Το δέντρο, Τοπικά, Μετάφραση, Σύγχρονα Θέματα, Αξιολογικά, Ο Πολίτης, Rue Descartes, Revue d’ études proustiennes) με αντικείμενο την αισθητική, τις τέχνες, τις σχέσεις φιλοσοφίας και λογοτεχνίας, καθώς και τη θεωρία της μετάφρασης. Κύριες μεταφράσεις του είναι Η Φυλακισμένη (2005), Η Αλμπερτίν αγνοούμενη (2014) και Ο ανακτημένος Χρόνος (2018) του Μαρσέλ Προυστ, καθώς και το Εμπειρισμός και υποκειμενικότητα. Δοκίμιο για την ανθρώπινη φύση κατά τον Ντέιβιντ Χιουμ, του Ζιλ Ντελέζ (1995). Την παρούσα χρονική περίοδο, ολοκληρώνει μια μελέτη που τιτλοφορείται Ο Προυστ και η μαθητεία της τέχνης, ενώ στο στάδιο της προετοιμασίας βρίσκεται μια εργασία με τίτλο Οι γνώμονες της τέχνης, με επίκεντρο την έννοια της καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα κυριότερα ερευνητικά ενδιαφέροντά του σχετίζονται με την αισθητική, την ποιητική, τη θεωρία της τέχνης και τη φιλοσοφία της ιστορίας, όπως και με τα ζητήματα της ποιητικής μνήμης, του χρόνου της δημιουργικής διαδικασίας και της διάστασης της μεταφρασιμότητας. Για το σύνολο της διδακτικής, μεταφραστικής, ερευνητικής και φιλοσοφικής δραστηριότητάς του, η Γαλλική Δημοκρατία τού απένειμε στις 18 Φεβρουαρίου 2015 τη διάκριση του Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό


Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Απέναντι από το αμφιθέατρο De Chirico

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 283

Aπόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη, του Τμήματος της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (BA, Ph.D στη Συγκριτική λογοτεχνία) και του Πανεπιστημίου της Μασσαχουσέττης στο Amherst (Μ.Α. στην Αγγλική λογοτεχνία). Υπότροφος των ανωτέρω Πανεπιστημίων.

Είναι Καθηγήτρια της Ιστορίας και Κριτικής της Λογοτεχνίας στην ΑΣΚΤ, όπου από το 1988 δίδαξε αγγλική γλώσσα και ορολογία των εικαστικών τεχνών και συγκριτική λογοτεχνία από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007. Έχει διδάξει αγγλική γλώσσα και ορολογία των ανθρωπιστικών επιστημών στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης (1983-1988) και νεοελληνική λογοτεχνία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (χειμερινό εξάμηνο 2001-2002) ως επισκέπτρια καθηγήτρια. Από το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 διδάσκει Ευρωπαϊκή λογοτεχνία, καθώς και Συγκριτική τέχνη και λογοτεχνία στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της τέχνης. Το εαρινό εξάμηνο του 2015-2016 συνεργάστηκε με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος της Αθήνας, το χειμερινό εξάμηνο του 2016-20017 με το διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Μετάφραση-Μεταφρασεολογία του ΕΚΠΑ (Τμήματα Αγγλικής-Γαλλικής-Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας), ενώ το εαρινό εξάμηνο του 2017-2018 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση» του Τμήματος Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας του ανωτέρω Ιδρύματος.

Ασχολείται ερευνητικά κυρίως με την πεζογραφία του 19ου αιώνα (πρωτότυπη – μεταφρασμένη), την ιστορία του περιοδικού τύπου και με γυναικεία θέματα. Έχει συνεργαστεί ως ερευνήτρια με το Ινστιτούτο Μεσογειακών σπουδών, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και έχει διατελέσει επιστημονική υπεύθυνη και ερευνήτρια σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους (Νεφέλη, Καστανιώτης, Περίπλους, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Σοκόλης, Δόμος, Εταιρεία Σπουδών Σχολής Μωραΐτη, University Studio Press, Gutenberg, Hellenic Publishing κ.ά.) και σε έγκριτα φιλολογικά περιοδικά (Πολίτης, Διαβάζω, Λέξη, Δέντρο, Περίπλους, Σύγκριση, Μικροφιλολογικά, Ύλανδρον, Κάμπος-Cambridge Papers in Modern Greek, Cahiers Balkaniques, Bulletin de Liaison Neo-Hellenique, Neohellikon κ.ά.). Έχει δημοσιεύσει τα βιβλία: To ελληνικό ιστορικό μυθιστόρημα και ο Sir Walter Scott, Καστανιώτης, 1994· Μεταφράσεις των αυτοτελώς εκδεδομένων μυθιστορημάτων και διηγημάτων: 1830-1880, Περίπλους, 1995· Ταυτότητα και Ετερότητα στη Λογοτεχνία 18ος – 20ός αι. (επιμέλεια μαζί με την Ελένη Πολίτου Μαρμαρινού), Δόμος, 2000· Η γυναικεία εικαστική και λογοτεχνική παρουσία στα περιοδικά Λόγου και Τέχνης (1900-1940), (επιμέλεια), Gutenberg, 2008· Το Διήγημα στην ελληνική και στις ξένες λογοτεχνίες, (επιμέλεια μαζί με την Ελένη Πολίτου Μρμαρινού), Gutenberg, 2009· Ανιχνεύοντας την ‘αόρατη’ γραφή: γυναίκες και γραφή στα χρόνια του ελληνικού διαφωτισμού – ρομαντισμού, Νεφέλη, 2014.

Το βιβλίο της Ανιχνεύοντας την ‘αόρατη’ γραφή τιμήθηκε με το οίκοθεν βραβείο δοκιμίου της Ακαδημίας Αθηνών Πέτρος Χάρης. Έχει συμμετάσχει σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό συνεδρίων ελληνικών και διεθνών (Edmonton Alberta, Edinburg Scotland, Dublin Ireland, Γρανάδα, Ισπανία, Λευκωσία, Κύπρος κ.ά.) και έχει κληθεί να δώσει διαλέξεις σε σημαντικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού: Selwyn College Cambridge, University of Birmingham, King’s College London. Εδώ και δύο δεκαετίες ασχολείται ερευνητικά με τις σπουδές του φύλου. Από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 διατέλεσε επιστημονική υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος «Η γυναικεία εικαστική και λογοτεχνική παρουσία στα περιοδικά Λόγου και Τέχνης, 1900-1940», το οποίο υλοποιήθηκε από την ΑΣΚΤ στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ-Γ’ ΚΠΣ και ολοκληρώθηκε το 2009. Η βάση δεδομένων του παραπάνω ερευνητικού προγράμματος (18.000 λήμματα) έχει κατατεθεί στη Βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ προς χρήση της ερευνητικής κοινότητας. Από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 έως και το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 συνεργάστηκε ως ερευνήτρια στο πρόγραμμα «Θαλής» του Τμήματος Θεατρολογίας του ΕΚΠΑ με τίτλο «Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις και η διαμόρφωση του ‘εθνικού χαρακτήρα’ στον περιοδικό τύπο του 19ου αιώνα», με επιστημονική υπεύθυνο την καθηγήτρια Άννα Ταμπάκη. Έχει διατελέσει εξετάστρια του ΙΚΥ, επιστημονικός κριτής των Πανεπιστημιακών εκδόσεων Κύπρου και του περιοδικού Journal of Modern Greek Studies του Johns Hopkins University, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας και της αντίστοιχης Διεθνούς Εταιρείας, ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Παπαδιαμαντικών Σπουδών και μέλος της Ομάδας Ιστορικών του Φύλου. Από το 2020 είναι αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κρατικών Λογοτεχνικών Βραβείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Τέλος από το 2022 είναι μέλος του ΔΣ του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.


Ώρες γραφείου: Kατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail 

Γραφείο: [εκκρεμεί]

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Sophia Denissi is Full Professor in Literary History and Criticism at the Department of Theory and History of Art at the Athens School of Fine Arts. She teaches European literature as well as courses in art and literature. She is a graduate of the English Department of Athens University (BA, Ph.D.) and the University of Massachusetts in Amherst (M.A.). She has published on a wide range of nineteenth and early twentieth century topics, including the novel and the short-story, fiction in translation, romantic journalism, autobiography, children’s literature as well as women’s and gender writingHer publications include: Sir Walter Scott and the Greek Historical Novel 1830-1880, (1994); Novels and Short-Stories in Translation (1830-1880), (1995); Identity and Alterity in Literature, 18th – 20th c., edt. (2000); Women’s Artistic and Literary Activity in Literary and Art Periodicals:1900-1940, edt. (2008); The Short-Story in Greek and Foreign Literature, edt. (2009); Tracing the “Invisible” Writing, Women and Writing in the years of Greek Enlightenment and Romanticism (1780-1880), Athens: Nefeli Publishing, 2014 (Award of the Academy of Letters); Using the Pen as Sword: 19th Century Greek Women’s Writings for the 1821 War of Greek Independence. (Forthcoming in 2023, Patakis Publishing).

As a researcher she has collaborated with the Institute of Mediterranean Studies in Crete and was project coordinator from 2005 to 2008 of the program “Gender-Pythagoras II: Women’s Artistic and Literary Presence in Literary and Art Periodicals: 1900-1940” supported by the Operational Program for Education and Initial Vocational Training. Her research work has focused on the nineteenth-century Greek novel and short fiction, late eighteenth to late nineteenth-century Greek women writers, as well as on Greek periodical press from the nineteenth century to the beginning of twentieth century. She is a member of the Greek and the International Comparative Literature Association, of the Greek and International federation for Research in Women’s History, of the Papadiamantis Literary Society and of the Society for the Diffusion of Useful Books. She was Vice-rector of the School of Fine Arts from 2015-2019. She is currently Vice-president at the Committee of Literary Awards of the Ministry of Culture and member of the Board of Trustees of the Delphi European Cultural Centre