Η Ειρήνη Γερογιάννη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Σύγχρονης Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Μοντέρνα και Σύγχρονη Τέχνη και τη Διαχείριση Μουσείων και Πινακοθηκών (Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών) στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον και το Πανεπιστήμιο Σίτυ του Λονδίνου, αντίστοιχα. Έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ως υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση και του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη.

Από το 2020 έως το 2021, εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα, με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, και τίτλο «Προς μία πολιτική της επιτέλεσης: συσχετισμοί και αποκλίσεις στην εικαστική περφόρμανς και τις παραστάσεις των Βακχών από το 1968».

Έχει συμμετάσχει με ανακοίνωση σε πολυάριθμα εθνικά και διεθνή συνέδρια, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Η μονογραφία της Η περφόρμανς στην Ελλάδα 1968-1986 εκδόθηκε το 2019 από τις εκδόσεις futura. Συνεπιμελήθηκε, επίσης, τον δίγλωσσο τόμο (ελληνικά-αγγλικά) για το έργο της Μαρίας Καραβέλα, ο οποίος εκδόθηκε το 2015 από την AICA Hellas.

Έχει διδάξει Ιστορία της Τέχνης και Μουσειολογία σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, και στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Είναι μέλος του ΔΣ της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στις εννοιολογικές και επιτελεστικές πρακτικές της διεθνούς και ελληνικής μεταπολεμικής τέχνης, στο θεσμικό πλαίσιο της σύγχρονης τέχνης και στην τέχνη και/ως πολιτική.

 

Irene Gerogianni is Assistant Professor of Contemporary Art History in the Department of Theory and History of Art of the Athens School of Fine Arts.

She studied History of Art at the University of Glasgow and completed her postgraduate studies in Modern and Contemporary Art and Museum and Gallery Management (Visual Arts Pathway) at the University of Southampton and the City University London, respectively. She received her Ph.D. from the Department of Architecture of the Aristotle University of Thessaloniki, with scholarships by the Onassis Foundation and the A. G. Leventis Foundation.

From 2020 to 2021, she conducted postdoctoral research, funded by the Greek State Scholarships Foundation, entitled "Towards a politics of performance: Correlations and divergences in performance art and performances of The Bacchae since 1968".

She has presented in numerous national and international conferences, in Greece and abroad, while her work has been published in academic journals, collective volumes and conference proceedings. Her monograph Performance Art in Greece 1968-1986 was published in 2019 by futura. She also co-edited the volume on the work of Maria Karavela, which was published in 2015 by AICA Hellas in both English and Greek.

She has taught Art History and Museology in undergraduate and graduate programs at the Aristotle University of Thessaloniki, the University of Ioannina, the University of the Peloponnese, and at the Greek State School of Dance.

She is a member of the Board of the Association of Greek Art Historians.

Her research interests lie in the conceptual and performative practices of international and Greek post-war art, the institutional framework of contemporary art and art and/as politics.

 

Ιστοσελίδα: https://asfa.academia.edu/IreneGerogianni

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: [εκκρεμεί]

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλέφωνο: [εκκρεμεί] 

Η Μαρία Βάρα εκπόνησε τη διδακτορική διατριβή της στη λογοτεχνία, ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από όπου είναι και το πτυχίο της. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (MA) στην πεζογραφία στο Πανεπιστήμιο East Anglia της Μεγάλης Βρετανίας. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών της φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Glasgow της Μεγάλης Βρετανίας με υποτροφία του προγράμματος Erasmus. Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς κύκλους σπουδών μαθήματα θεωρίας και κριτικής της λογοτεχνίας, συγκριτικής λογοτεχνίας, δεξιοτήτων έρευνας, γλώσσας και ορολογίας της τέχνης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών όπου είναι διορισμένη ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης). Διετέλεσε γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Αγγλικών Σποδών (HASE, www.enl.auth.gr/hase/) 2014-2020. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και σε συλλογικούς τόμους από διεθνείς εκδοτικούς οίκους για ζητήματα φύλου και λογοτεχνικού είδους (παραμύθι, αστυνομικό μυθιστόρημα), το Γοτθικό μυθιστόρημα, τη σχέση τέχνης και λογοτεχνίας, την επιρροή των επιστημών και των νέων μέσων στη λογοτεχνία, την πρόσληψη Βρετανών συγγραφέων στην Ελλάδα, τις λογοτεχνικές και πολιτισμικές ανταλλαγές μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν κεφάλαια στα εξής βιβλία: The Reception of Jane Austen in Europe (Continuum, 2007), Metafiction and Metahistory in Contemporary Women’s Writing (Palgrave Macmillan, 2007), Le Gothic (Palgrave Macmillan, 2008), Rewriting/Reprising: Plural Intertextualities (Cambridge Scholars Publishing, 2009), The Letter of the Law: Literature, Justice and the Other (Peter Lang, 2013), The Reception of Charles Dickens in Europe (Bloomsbury Academic, 2013), Liminal Dickens (Cambridge Scholars Publishing, 2016), Ruins in the Literary and Cultural Imagination (Palgrave Macmillan, 2019). Η πιο πρόσφατη δημοσίευση της (2022) αφορά τη σχέση των μυθιστορημάτων της Jane Austen με τα διαδικτυακά μιμίδια: ‘OMG JANE AUSTEN’: Austen and Memes in the Post-#MeToo Era (https://www.mdpi.com/2076-0787/11/5/112).

Ώρες γραφείου: Kατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Iστοσελίδα ερευνητικού έργου: https://orcid.org/0000-0002-5451-6411

 

Maria Vara is Special Teaching Staff at the Department of Theory and History of Art, Athens School of Fine Arts. She holds an MA from the University of East Anglia (Norwich, UK) and a PhD  ̶ funded by the Greek State Scholarships Foundation ̶ from the School of English, Aristotle University (Thessaloniki, Greece). She has been secretary of the Hellenic Association for the Study of English (HASE, www.enl.auth.gr/hase/), 2014-2020. Her publications include chapters in The Reception of Jane Austen in Europe (Continuum, 2007), Metafiction and Metahistory in Contemporary Women’s Writing (Palgrave Macmillan, 2007), Le Gothic (Palgrave Macmillan, 2008), Rewriting/Reprising: Plural Intertextualities (Cambridge Scholars Publishing, 2009), The Letter of the Law: Literature, Justice and the Other (Peter Lang, 2013), The Reception of Charles Dickens in Europe (Bloomsbury Academic, 2013), Liminal Dickens (Cambridge Scholars Publishing, 2016) and Ruins in the Literary and Cultural Imagination (Palgrave Macmillan, 2019). Her most recent publication (2022) is ‘OMG JANE AUSTEN’: Austen and Memes in the Post-#MeToo Era (https://www.mdpi.com/2076-0787/11/5/112).

E-mail address: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ORCHID webpage: https://orcid.org/0000-0002-5451-6411

 Βρατσκίδου

Η Δρ. Ελεονώρα Βρατσκίδου είναι επίκουρη καθηγήτρια Ιστορίας της Νεοελληνικής Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Από το 2017 έως το 2021 ήταν επισκέπτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Τέχνης και Ιστορικής Πολεοδομίας του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Βερολίνου. Δίδαξε Ιστορία και Ιστορία της Τέχνης στην École des Hautes Études en Sciences Sociales στο Παρίσι (2011-2012) και στο Πανεπιστήμιο François-Rabelais της Τours (2014). Υπήρξε μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου (Freie Universität, Dahlem Humanities Center, 2012), στο Πανεπιστήμιο του Princeton (Hellenic Studies, 2012-2013) και στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, ως υπότροφος του Ιδρύματος Alexander von Humboldt. Από το Νοέμβριο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015 εργάσθηκε ως επιμελήτρια της συλλογής έργων τέχνης του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη του κόσμου της τέχνης στην Ελλάδα και τις διαπολιτισμικές σχέσεις με τη Γαλλία και τη Γερμανία από το 19ο αιώνα και εξής, στην ιστορία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και των εκθεσιακών πρακτικών, καθώς και στην ιστορία της ιστορίας της τέχνης.

 

Eleonora Vratskidou is Αssistant Professor at the Department of Theory and History of Art, at the Athens School of Fine Arts since September 2021. From 2018 to 2021 she worked as a visiting professor at the Institut für Kunstwissenschaft und historische Urbanistik (Vertretung: Prof. Dr. Bénédicte Savoy), at the Technical University of Berlin. She graduated with a B.A. in History and Archaeology from Aristotle University, Thessaloniki, and holds an M.A. and a Ph.D. in History and Civilizations from the École des Hautes Etudes en Sciences Sociales (E.H.E.S.S.), Paris. She has been a visiting researcher at the Dahlem Humanities Center, Freie Universität Berlin (2012); a Mary Seeger O’Boyle Postdoctoral Research Fellow in Hellenic Studies at Princeton University (2012-2013) and an Alexander von Humboldt Fellow at the Technische Universität Berlin (2014-2017). She has previously taught at the EHESS (2011-2012), the François-Rabelais University of Tours (2014) and the School of Fine Arts in Athens (2015). She is a specialist of modern Greek art and cultural history, while her current research interests concern the history of art history, with a particular focus on the role played by art practitioners in the shaping of the discipline, as well as contemporary art biennials and exhibition culture. 

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Ώρες γραφείου: Kατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail 
Γραφείο: [εκκρεμεί]
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
Τηλ.: [εκκρεμεί] 

Ο Ενημερωτικός Οδηγός Σπουδών του Τμήματος περιγράφει αναλυτικά το ισχύον Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών ώστε το περιεχόμενό του να καθίσταται προσιτό και κατανοητό και να παρέχονται σε κάθε ενδιαφερόμενο λεπτομερείς πληροφορίες για όλα τα επιμέρους αυτοτελή εκπαιδευτικά συστατικά στοιχεία και δραστηριότητες που το συνθέτουν.

Δείτε εδώ τον Οδηγό Σπουδών 2018-2019 του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης.

Δείτε επίσης:

Οδηγό Σπουδών 2011-2012

Student Ηandbook

Ρούσσου foto

Η Βαρβάρα Ρούσσου εκπόνησε διδακτορική της διατριβή στο ΕΚΠΑ (Ο ελεύθερος στίχος υπό το πρίσμα της σύγχρονης μετρικολογίας. Τα πρώτα ελληνικά ελευθερόστιχα ποιήματα 1900-1945) και στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ. (Ο μακρύς δρόμος της γυναικείας ποιητικής παράδοσης των Ελληνίδων από τον 19ο στον 20ό αιώνα.) Από το 2019 είναι μέλος Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας Τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε πάνω από είκοσι ελληνικά και διεθνή συνέδρια και σε συλλογικούς τόμους (πρόσφατη συμμετοχή «Η λεκτικοποίηση της εικόνας στο έργο του J-K. Huysmans», στον τόμο Εικόνα/Λόγος, εκδ. στιγμός, 2022). Έγραψε την εισαγωγή και επιμελήθηκε την έκδοση του έργου της Αντωνούσας Καμπουράκη, της πρώτης Ελληνίδας ποιήτριας που εξέδωσε έργο της επώνυμα (Ποιήματα Τραγικά, εκδ. στιγμός). Υπό έκδοση βρίσκεται η μονογραφία της για την είσοδο του ελεύθερου στίχου στην Ελλάδα και η Ανθολογία «Διατί τάχα να μη γράψη η γυνή, Ανθολογία Ελληνίδων ποιητριών, 1840-1910. Ερευνητικά της ενδιαφέροντα: ζητήματα διακαλλιτεχνικότητας, σχέσης λογοτεχνίας-φύλου, σύγχρονες θεωρίες φύλου, γυναικεία λογοτεχνία 19ου αιώνα με έμφαση στην ποίηση και σύγχρονη ελληνική ποίηση (2000-2020). Ασχολείται συστηματικά με την κριτική της ποίησης σε έντυπα (Νέα Εστία, Ποιητική) και ηλεκτρονικά (oanagnostis, Χάρτης) περιοδικά. Επίσης, είναι από το 2021 μέλος της κριτικής επιτροπής βραβείων του ηλεκτρονικού περιοδικού oanagnostis.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Barbara Roussou completed her PhD thesis at the National and Kapodistrian University of Athens (Free verse from the point of view of modern metrics:the first Greek free verse poems 1900-1945) and in the Department of Art Theory and History of Athens School of Fine Arts (The long way of the female poetic tradition of Greek women from the 19th to the 20th century.) She has been a member of the Laboratory Teaching Staff of the Department of Art Theory and History since 2019. She has participated in over twenty Greek and international conferences and in edited books (recent participation «The verbalization of the image in the work of J-K. Huysmans» in the Eikona/Logos published by stigmos 2022). She wrote the introduction and edited the edition of the work of Antonousa Kambouraki, the first Greek poet to publish a work under her own name (Poihmata Tragica published by stigmos). Her monograph on the entry of free verse in Greece and the Anthology Διατί τάχα να μη γράψη η γυνή, Ανθολογία Ελληνίδων ποιητριών, 1840-1910” are under publication. Her research interests: issues of intermediality (art and literature relationship), literature-gender relationship, modern gender theories, 19th century women’s literature with an emphasis on poetry and modern Greek poetry (2000-2020). She systematically deals with the criticism of poetry in print (Nea Estia, Poiitiki) and online (oanagnostis, Chartis) magazines. She is also a member of the price jury of the online magazine oanagnostis.

 

Ιστοσελίδα: https://asfa.academia.edu/BarbaraRoussou

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: [εκκρεμεί]

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Η Μαρία Χατζή είναι απόφοιτος του Νομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πτυχίο, 2002) και του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου (ΜΔΕ, 2007). Είναι επίσης διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου (2023). Ως δικηγόρος έχει ασχοληθεί ιδίως με το δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων και με ζητήματα εμπορικής διαιτησίας, ενώ έχει συμμετάσχει σε σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται γύρω από τη σχέση δικαίου και τέχνης, καθώς και γύρω από θέματα ψηφιακών ανθρωπιστικών επιστημών (είναι μέλος του δικτύου ΔΥΑΣ/Dariah-gr). Είναι μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ με γνωστικό αντικείμενο «Νομικός Πολιτισμός».

Γραφείο: Παλαιά Βιβλιοθήκη

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 4801361