Γνωστικό Αντικείμενο:

  • Θεωρία της Τέχνης, Αισθητική Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία της Τέχνης

Εκπαίδευση

  • 2012: Διδακτορικό δίπλωμα [Dr. phil.] - Ludwig Maximilias Universität, Μόναχο [τίτλος διατριβής: «Έκφραση και χειρονομία: Απόπειρες αποκατασκευής μιας πολύπλοκης σχέσης.»]
  • 2006: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Νεοελληνικές Σπουδές και Πολιτισμός (Ευρωπαϊκός, Ανατολικός, Βαλκανικός)», Κατεύθυνση Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας, Θεωρίας Λογοτεχνίας και Μεταφρασεολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο - Φιλοσοφική Σχολή
  • 2002: Πτυχίο - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή - Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Δημοσιεύσεις [με κριτές]

  • «Bilder heben ein Wissen auf […]“: Das (Nicht-)Wissen der Bilder in der Poetik Anne Dudens». Στο: Turns und kein Ende: Aktuelle Tendenzen in Germanistik und Komparatistik. Olga Laskaridou, Elke Sturm-Trigonakis κ.ά. (επιμ.), Frankfurt aM: Peter Lang 2017, σελ. 347-360
  • Visualität als Schnittstelle – Schnittstellen des Visuellen. (βιβλιοκρισία για: Sandra Poppe: Visualität in Literatur und Film. Eine medienkomparatistische Untersuchung moderner Erzähltexte und ihrer Verfilmungen. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 2007. Στο: IASLonline [IASL = Internationales Archiv für Sozialgeschichte der Literatur (= Παγκόσμιο Αρχείο Κοινωνικής Ιστορίας της Λογοτεχνίας)], ημερομηνία δημοσίευσης: 20.10.2009 [ISSN 1612 – 0442]

Μεταφράσεις

Christoph Wulf: Ανθρωπολογία. Ιστορία - πολιτισμός - φιλοσοφία. Αθήνα: Πεδίο 2018 [μετάφραση από τα γερμανικά]

 

Ώρες γραφείου: Τρίτη και Τετάρτη, 12:00-14:00, κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Πατάρι αμφιθεάτρου De Chiricο

Τηλ. γραφείου: 210 4801271

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Η Ναυσικά Λιτσαρδοπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου διδάσκει ως μέλος ΔΕΠ από το 2011. Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Tufts των Η.Π.Α. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Brown των Η.Π.Α.

Διδάσκει ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης των νεότερων χρόνων από την Αναγέννηση έως και το 17ο αιώνα, καθώς και το Ροκοκό. Το κύριο ερευνητικό της αντικείμενο είναι η φλαμανδική και ολλανδική ιστορία και θεωρία της τέχνης του 17ου αιώνα. Στα ειδικά ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η σχέση εικόνας και πρωτογενών κειμενικών πηγών, θεωρητικές και κριτικές προσεγγίσεις στην τέχνη, ζητήματα πατρωνίας και αγοράς της τέχνης, ζωγραφική και εθνικές ταυτότητες, η εικαστική παραγωγή και ο προσδιορισμός των διαφορετικών εικαστικών ειδών (genres) σε σχέση με τα ιδεολογικά και κοινωνικά συγκείμενα των υπό εξέταση περιόδων, ιστοριογραφικές προσεγγίσεις στη ζωγραφική της Αναγέννησης και του 17ου αιώνα.

Έχει δημοσιεύσει άρθρα και δοκίμια σχετικά με τα παραπάνω ζητήματα, καθώς και τις μονογραφίες Η Ζωγραφική Παραγωγή των Κάτω Χωρών κατά τον 17ο αιώνα (Εκδόσεις Ι. Σιδέρης, 2015), Τα Συναισθήματα και το Υψηλό. Η αντίληψη της έκφρασής τους στην ιστορική ζωγραφική του Rembrandt (Εκδόσεις Ευρασία, 2019).

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Δίπλα στο αμφιθέατρο De Chirico

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Ασημίνα Κανιάρη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ όπου διδάσκει Ιστορία της Τέχνης από το 2010. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (D.Phil), Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο του Cambridge (M.Phil) και Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθήνας (BA). Από το 2006 έως το 2010 διετέλεσε Ακαδημαϊκή Επισκέπτρια στο Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Academic Visitor and Faculty Member), ενώ το 2009 ήταν Scaliger Fellow στο Πανεπιστήμιο του Leiden. To 2017 διετέλεσε Seeger Fellow στο Πανεπιστήμιο του Princeton.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα - Διδασκαλία:

Ιστορία, Θεωρία και Ιστοριογραφία της Ευρωπαϊκής Τέχνης κατά το μακρό 19ο και 20ό αιώνα, με έμφαση στις σχέσεις τέχνης και επιστήμης, καλλιτεχνικής θεωρίας και θεσμών. 

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

Assimina Kaniari Bio

Assimina Kaniari CV


Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Απέναντι από το αμφιθέατρο De Chirico

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Προεπισκόπηση εικόνας

Ο Κώστας Ιωαννίδης είναι αναπληρωτής καθηγητής θεωρίας και κριτικής της τέχνης στην ΑΣΚΤ. Έχει δημοσιεύσει μελέτες πάνω στην ιστοριογραφία και την κριτική των εικαστικών τεχνών και της φωτογραφίας σε συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά. Επίσης τα βιβλία Σύγχρονη Ελληνική Φωτογραφία: Ένας Αιώνας σε Τριάντα Χρόνια (futura, 2008) και μαζί με την Εμμανουέλα Κάντζια το Τρεις εν Πλω (ΜΙΕΤ, 2018). Το πιο πρόσφατο βιβλίο του με τίτλο Μία “Υπερόχως Νόθος Τέχνη: Ποιητικές της Φωτογραφίας. Τέλη 19ου-αρχές 20ού αιώνα (futura, 2019) απέσπασε (ομόφωνα) το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας στην κατηγορία “Δοκίμιο-Κριτική”. Υπήρξε υπότροφος του ΙΚΥ, του Ιδρύματος Fulbright, ενώ το καλοκαίρι του 2022 ήταν υπότροφος του Clark Art Institute (ΗΠΑ). Έχει επίσης επιμεληθεί εκθέσεις εικαστικών τεχνών και φωτογραφίας, έχει γράψει πολυάριθμα κείμενα για καταλόγους εκθέσεων κι έχει υπάρξει επιστημονικός υπεύθυνος ερευνητικών προγραμμάτων. Είναι μέλος της Γ.Σ. του ΕΛΙΔΕΚ και διευθυντής του ΠΜΣ του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της τέχνης της ΑΣΚΤ.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Δίπλα από την αίθουσα Διδακτικής της Τέχνης

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Κέλλυ Λινάρδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης του Βυζαντίου και του Δυτικού Μεσαίωνα στο Τμήμα Θεωρίας & Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου διδάσκει ως μέλος ΔΕΠ από το 2010. Πριν από αυτό δίδαξε ως συμβασιούχος Λέκτορας Βυζαντινή Τέχνη και Πολιτισμό σε διάφορα Τμήματα Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της Ελλάδας. Κατά τα πρώτα χρόνια της καριέρας της εργάστηκε ως συμβασιούχος αρχαιολόγος σε περιφερειακές Εφορείες Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού. Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο ως υπότροφος του ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών), του AHRB (Arts and Humanities Research Board) και του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη. Ειδικότητά της είναι τα Βυζαντινά εικονογραφημένα χειρόγραφα. Έχει δημοσιεύσει για Βυζαντινά εικονογραφημένα χειρόγραφα και συν-επιμελήθηκε την έκδοση τόμου πρακτικών συνεδρίου με θέμα το Βυζαντινό πολιτισμό του φαγητού. Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέρονται εστιάζονται στη Bυζαντινή αυτοκρατορική και αριστοκρατική ιδεολογία του 12ου αιώνα, όπως αυτή εκδηλώνεται μέσω της πατρωνίας των τεχνών, καθώς επίσης και στη διερεύνηση των εικαστικών ποιοτήτων και χρήσεων της γραφής.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

Curriculum Vitae

 

Ώρες γραφείου: Δύο ώρες πριν από κάθε προγραμματισμένο μάθημα, μετά από επικοινωνία και συνεννόηση μέσω e-mail

Γραφείο: Δίπλα από την αίθουσα Διδακτικής της Τέχνης

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 220

Ιστοσελίδα: https://kellylinardou.academia.edu

Ο Παναγιώτης Σ. Πούλος είναι Καθηγητής Φιλοσοφίας και Αισθητικής και Πρόεδρος στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Σπούδασε Φιλοσοφία και Τυπική Λογική στο Παρίσι και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στη Φιλοσοφία με αντικείμενο: «Λογοτεχνία και Φιλοσοφία: το status της χρονικότητας στην οικοδόμηση του έργου του Μαρσέλ Προυστ», με επόπτη καθηγητή τον Pierre Macherey. Εργάστηκε ως εντεταλμένος βοηθητικής διδασκαλίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Μαθηματικών και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Παρίσι-Χ-Nanterre (1977-1981) και δίδαξε στη συνέχεια λογοτεχνική μετάφραση στο Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (CTL) του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης και Επιστημών του Ανθρώπου (ΕΚΕΜΕΛ), του οποίου υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη. Από το 2007 μέχρι σήμερα, είναι Πρόεδρος της Επιτροπής ακαδημαϊκής εποπτείας της Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ. Έχει διδάξει Ιστορία της Φιλοσοφίας και της Αισθητικής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2001-2003), στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2001-2006), στο Α.Π.Θ. (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, 2001-2002, 2003-2004), και διδάσκει από το 2004 μέχρι σήμερα τα μαθήματα «Εισαγωγή στη Φιλοσοφία και την Αισθητική», «Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών», «Φιλοσοφία/Αισθητική», «Τέχνη και Φιλοσοφία», «Θεωρία και μαθητεία της Τέχνης», στα δύο Τμήματα της ΑΣΚΤ (Εικαστικό και Θεωρητικό), σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Υπό την επιστημονική του διεύθυνση κυκλοφορεί η πρώτη ελληνική έκδοση του μυθιστορήματος του Μαρσέλ Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο (7 τόμοι, 1998-2018), με επίμετρα και σημειώσεις. Η μετάφραση του έκτου τόμου του μυθιστορήματος (Η Αλμπερτίν αγνοούμενη, 2014) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (2015). Έχει διευθύνει την έκδοση του διεπιστημονικού συλλογικού τόμου Περί κατασκευής (1996), της μελέτης των J.-P. Cometti, Roger Pouivet και Jacques Morizot Ζητήματα αισθητικής (2005), της ανθολογίας 15 κειμένων Αισθητικής και Θεωρίας της Τέχνης με τίτλο Έννοιες της τέχνης τον εικοστό αιώνα (2006), του τόμου με επιμέλεια του Eric Karpeles Η ζωγραφική στο έργο του Προυστ (2008) και της μελέτης του Richard Wollheim Η τέχνη και τα αντικείμενά της (2009), με σημειώσεις και επιλεγόμενα. Παράλληλα, έχει συνεπιμεληθεί το αφιέρωμα του περιοδικού του Διεθνούς Κολλεγίου της Φιλοσοφίας Rue Descartes (τχ. 51, 2006) στο σύγχρονο ελληνικό φιλοσοφικό στοχασμό. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε συλλογικούς τόμους και περιοδικά (Εντευκτήριο, Το δέντρο, Τοπικά, Μετάφραση, Σύγχρονα Θέματα, Αξιολογικά, Ο Πολίτης, Rue Descartes, Revue d’ études proustiennes) με αντικείμενο την αισθητική, τις τέχνες, τις σχέσεις φιλοσοφίας και λογοτεχνίας, καθώς και τη θεωρία της μετάφρασης. Κύριες μεταφράσεις του είναι Η Φυλακισμένη (2005), Η Αλμπερτίν αγνοούμενη (2014) και Ο ανακτημένος Χρόνος (2018) του Μαρσέλ Προυστ, καθώς και το Εμπειρισμός και υποκειμενικότητα. Δοκίμιο για την ανθρώπινη φύση κατά τον Ντέιβιντ Χιουμ, του Ζιλ Ντελέζ (1995). Την παρούσα χρονική περίοδο, ολοκληρώνει μια μελέτη που τιτλοφορείται Ο Προυστ και η μαθητεία της τέχνης, ενώ στο στάδιο της προετοιμασίας βρίσκεται μια εργασία με τίτλο Οι γνώμονες της τέχνης, με επίκεντρο την έννοια της καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα κυριότερα ερευνητικά ενδιαφέροντά του σχετίζονται με την αισθητική, την ποιητική, τη θεωρία της τέχνης και τη φιλοσοφία της ιστορίας, όπως και με τα ζητήματα της ποιητικής μνήμης, του χρόνου της δημιουργικής διαδικασίας και της διάστασης της μεταφρασιμότητας. Για το σύνολο της διδακτικής, μεταφραστικής, ερευνητικής και φιλοσοφικής δραστηριότητάς του, η Γαλλική Δημοκρατία τού απένειμε στις 18 Φεβρουαρίου 2015 τη διάκριση του Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό


Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: Απέναντι από το αμφιθέατρο De Chirico

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 283